poniedziałek, 23 stycznia 2017

Pomysły na prezent dla fotografki


Ilekroć zbliżają się moje urodziny, imieniny, Święta Bożego Narodzenia to wspominam Kamilowi, że jeżeli postawi na jakikolwiek prezent z zakresu fotografii to będzie to strzał w 10!
Jednak... temat fotografii i gadżetów jej towarzyszących jest bardzo szeroki. Dlatego też dzisiaj przedstawiam mini poradnik dla wszystkich mężów, sióstr, braci, matek, córek, którzy nie wiedzą co kupić rodzinnej fotografce.



BODY
Ceny body zaczynają się od kilku a kończą na kilkudziesięciu tysiącach złotych. Rozpiętość cenowa jest duża i podejrzewam, że każdy znajdzie coś na miarę swego budżetu. Możecie postawić na zakup lustrzanki nowej bądź używanej z potwierdzonym niskim przebiegiem. Pamiętajcie: body nie jest wieczne. Przeważnie zrobi maksymalnie 100-150 tys klatek) 


OBIEKTYW
Tutaj już polecam dowiedzieć się jakim rodzajem fotografii interesuje się obdarowany. Dlatego, że nie każdy obiektyw sprawdzi się w danej dziedzinie fotografii. I tak np. jeżeli obdarowana interesuje się portretem to polecam standardowo zacząć od 50mm. Natomiast, gdy w zakresie jej zainteresowań leży obserwacja zwierząt to wówczas pomyślcie o jakimś teleobiektywie, minimum 300mm. Ceny również zróżnicowane. 


FILTR
Filtry są różne: połówkowe, szare, kolorowe, "efektowne". Jeżeli obdarowana lubi chociażby eksperymentować z efektami na zdjęciu to warto zgłębić temat i takowy jej zakupić. Dla mnie podstawowym filtrem, który mam założony na każdym obiektywie jest filtr UV, który stanowi głównie funkcję ochronną przed uszkodzeniami mechanicznymi.


LENSPEN DO OCZYSZCZANIA OBIEKTYWU
Jeszcze trzy miesiące temu byłam fanką "szmaty", czyli po prostu ściereczki do okularów, którą wykorzystywałam do czyszczenia szkieł obiektywów. Co się zmieniło? Przy okazji zakupu nowego body sprzedawca w ABFOTO zaprezentował mi produkt firmy Lenspen. Nie wierzyłam. Myślałam "kolejny gadżet". Ostatecznie kupiłam. Dlaczego? Jak to kobieta praktyczna. Lenspen to w moich oczach przede wszystkim kompaktowe narzędzie. Zarówno szczotka służąca do wymiatania kurzu z obiektywu jest schowana wewnątrz jak i końcówka czyszcząca ma nasadkę zakrywającą. Już tutaj wyprzedza "szmatę", która zawsze była niedbale wrzucana do torby i po kilku miesiącach wyglądała już nie najlepiej. Co do samego działania. Szok! Końcówka czyszcząca wyposażona w związek węgla czyści idealnie. Zarówno odciski palców jak i tłuste plamy znikają w mgnieniu oka. Pełną recenzję możecie przeczytać TUTAJ.
Cena ok. 40zł



KARTA PAMIĘCI
Kart nigdy nie za wiele! Polecam inwestować w karty z prędkością odczytu minimum 80MB/s o pojemności minimum 32GB. Ten, kto pracuje w RAW'ach, wie dlaczego niższa pojemność nawet nie jest warta uwagi.
Cena ok. 60zł


DYSK ZEWNĘTRZNY
Od kilku lat jest to mój największy oraz najcenniejszy "przyjaciel". Ten, kto robi dużo wie, że najlepiej wszystko magazynować na dysku zewnętrznym. Proponuję pojemność minimum 1TB.
Cena ok. 260zł


TABLET GRAFICZNY
Tutaj nie wypowiem się mega profesjonalnie, bo swoją przygodę z tabletem zaczęłam stosunkowo niedawno. Postanowiłam przesiąść się z obróbki za pomocą myszki na pracę na tablecie. Trochę się już nim bawiłam i muszę przyznać, że praca jest całkiem przyjemna. Mój tablet jest firmy One Wacom Medium.
Cena ok. 300zł


PASEK
Uwaga będzie mega babsko! Na początek pasek. Pasek skórzany, robiony na zamówienie. Już dawno o takim myślałam i muszę Wam zdradzić, że Kamil chciał mi taki zamówić w prezencie gwiazdkowym, ale trochę się spóźnił. Ja postawiłam na zestawienie baby blue z pięknym brązem. Jeżeli nie macie pomysłu na zestawienie kolorystyczne to polecam Wam pinterest.
Swój zamówiłam u Kozioł Paski Gitarowe. Mogę polecić z czystym sumieniem a i sama na pewno jeszcze nie raz skorzystam.
Cena 125zł (wersja z grawerem)




TORBA
Torba by Zuzia Górska. Mało która fotografka nie zna marki jaką jest Zuzia Górska. Ilekroć wyjeżdżam na warsztaty to spotykam tam dziewczyny z jej dziełami. Tak właśnie wyglądała moja historia. Na torby już dawno trafiłam w internecie. Zastanawiałam się i zastanawiałam, aż w końcu w tym roku decyzja zapadła. Jeżeli chodzi o stronę techniczną, to na stronie Zuzi macie wzornik skór, tkanin. Możecie wybrać i określić wygląd każdego elementu torbu, nawet podszewkę. Ja postawiłam na totalnie babską, bo moja profesjonalna KATA jest czarna. Dodatkowo klapę swojej torby możecie wzbogacić o logo bądź nazwisko.
Cena 549zł-799zł




Mam nadzieję, że chociaż trochę pomogłam Wam w poszukiwaniach idealnego prezentu dla Waszej fotografki.


4 komentarze:

  1. Dzięki za lenspen, imieniny męża nadchodzą i pomysł jest :)
    Ja mogę jeszcze podpowiedzieć pasek z IdeaPix, pilot na podczerwień, ale wiem, że nie do każdego body pasuje i kubek termiczny w kształcie obiektywu - wszystkie prezenty testowane na mężu, godne polecenia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Aga za kolejne pomysły. Kubek w kształcie obiektywu to już chyba standard dla każdego fotografa :)

      Usuń